02.01.2020
Na całym świecie rośnie liczba klubów sportowych, które w swoich strukturach ma sekcje e-sportowe bądź tworzy programy wspierające e-sport.
Dominującą pozycję w tym obszarze mają kluby piłkarskie i to one najczęściej decydują się na takie przedsięwzięcie. Co do zasady, tworząc drużyny e-sportowe koncentrują się nie tylko na piłce nożnej, ale także wybierają tytuły, które nie są związane z tradycyjnymi dyscyplinami sportowymi, a cieszące się bardzo dużą popularnością (LoL, CS:GO).
Lista dyscyplin jednak ciągle się powiększa, w tym o koszykówkę, żeglowanie, wirtualną rywalizację w kolarstwie czy w Formule 1. Zespoły Formuły 1 inwestują w kierowców rywalizujących na symulatorach tej dyscypliny. W wirtualnych wyścigach biorą udział m.in. reprezentanci Red Bull, Renault, Toro Rosso, Ferrari, Williamsa. Specjaliści z branży uważają nawet, że e-sportowcy, którzy specjalizują się w simracingu w przyszłości zasiądą za kierownicą prawdziwego bolidu. Dyrektor handlowy grupy Formula One Sean Bratches w 2017 r. podczas inauguracji oficjalnej wirtualnej ligi wyścigowej (Formula One eSports Series) stwierdził, że wprowadzenie tego rodzaju współzawodnictwa to niesamowita szansa w ich rozwoju – strategicznie, ale także w kwestii sposobu zaangażowania kibiców.
Kluby sportowe, podejmując decyzję o powołaniu sekcji e-sportowych upatrują w tym szansę na promocję wśród młodych osób. Tego rodzaju alians tradycyjnych sportów i ich wirtualnych odmian implikuje korzyści dla obu stron. Kluby sportowe zazwyczaj dysponują infrastrukturą i budżetem, który często jest poza zasięgiem drużyny e-sportowej. Dodatkowo, profesjonalny klub sportowy to także siłownia, sztab specjalistów z zakresu medycyny, dietetyki czy odnowa biologiczna, czyli elementy równie istotne dla graczy e-sportowych.
Powstawanie sekcji e-sportowych w strukturach klubów sportowych z pewnością jest zjawiskiem nieuniknionym i stanowi naturalną konsekwencję rozwoju e-sportu w skali globalnej. Równocześnie, podmioty te stają przed wieloma wyzwaniami, jakie niesie ze sobą e-sport nie tylko od strony marketingowej, organizacyjnej, ale przede wszystkim prawnej, szczególnie w zakresie statusu gracza.
Czy zatem standardem stanie się, posiadanie przez kluby sportowe drużyny e-sportowej w dyscyplinie, którą reprezentują? Tu niewątpliwie pojawia się wyzwanie dla producentów gier i marketingowców. Nowy rok, nowe wyzwania i pewnie wiele niespodzianek na scenie sportowej i e-sportowej.
Organizacje sportowe
29.08.2024
Organizacje sportowe
28.06.2024
Organizacje sportowe
26.04.2024
Portal prawosportowe.pl powstał w 2012 roku i od tego czasu dostarcza czytelnikom wiedzę z zakresu szeroko rozumianego prawa sportowego. Odbiorcami naszych treści są sportowcy amatorzy i profesjonalni, trenerzy, sędziowe, menedżerowie, agenci, działacze organizacji sportowych, sponsorzy. Jesteśmy po to, by pomagać i edukować w sporcie.
Portal od samego początku jest wspierany przez Kancelarię Prawa Sportowego i Gospodarczego DAUERMAN
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, iż:
Jeśli potrzebujesz pomocy prawnej w Twojej działalności sportowej, napisz do nas korzystając z poniższego formularza.
Pamiętaj – odległość nie stanowi problemu. Działamy całkowicie on-line.
Przedstaw nam swój problem, a my dokonamy wstępnej bezpłatnej analizy prawnej. Następnie przedstawimy, co możemy wspólnie w tej sprawie zrobić oraz zaproponujemy zasady współpracy. Oczywiście za wszelkie usługi otrzymasz fakturę VAT.
Polityka prywatności PrawoSportowe.pl Sp. z o.o.