16.05.2023
Stało się to, o czym mówiło się od kilku lat. Wielokrotnie na portalu prawosportowe.pl przy okazji różnych wpisów dotyczących e-sportu wskazywany był temat e-sportu w kontekście jego wystąpienia podczas igrzysk olimpijskich. I chociaż e-sport oficjalnie dyscypliną olimpijską jeszcze nie został, to i tak Międzynarodowy Komitet Olimpijski (MKOI) zrobił duży krok w kierunku otwarcia się na branżę e-sportową. Biorąc pod uwagę, że jeszcze kilka lat temu władze MKOI negowały możliwość aliansu ze środowiskiem e-sportowym, to fakt, że w 2021 r. mogliśmy podziwiać Olympic Virtual Series, a następnie uchwalenie Agendy Olimpijskiej 2020+5 i w końcu pojawienie się rywalizacji sportowej - Olympic Esports Series (OES) w br. w kilku konkurencjach e-sportowych świadczy o zmianie kierunku działań tej organizacji.
Olympic Esports Series (OES) to globalne wirtualne zawody sportowe stworzone przez MKOl we współpracy z międzynarodowymi federacjami i wydawcami gier. Eliminacje do nich rozpoczęły się 1 marca. Zwieńczeniem eliminacji będzie pierwszy w historii Olympic Esports Week. Finały zawodów odbędą się w dniach 22-25 czerwca 2023 r. w Singapurze.
Czterodniowy festiwal zaprezentuje to, co najlepsze w sportach wirtualnych, zaprezentuje najnowsze technologie i innowacje w dziedzinie sportów symulowanych, a także zapewni uczestnikom możliwość spróbowania swoich sił w wybranych wirtualnych grach. Inne działania podczas OEW 2023 obejmą dyskusje panelowe z przedstawicielami z branży e-sportowej, fora oraz różnego rodzaju tematyczne wystawy.
W jakich grach odbywać się będzie rywalizacja?
Podkreślić należy, że wszystkie finały będą transmitowane na oficjalnej stronie Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego i jego kanałach społecznościowych.
Fani e-sportu z pewnością zauważyli, że na ww. liście brakuje takich czołowych tytułów jak Counter-Strike’a: Global Offensive czy World of Warcraft. Już kilka lat temu podczas międzynarodowych dyskusji na temat uwzględniania e-sportu podczas igrzysk olimpijskich przedstawiciele MKOI zaznaczali, że jeżeli e-sport miałby zawitać na salony olimpijskiej rywalizacji to tylko pod warunkiem, że nie będzie rywalizacji w grach noszących znamiona przemocy. Treść gier nie może bowiem naruszać wartości olimpijskich. Mają one natomiast przypominać dotychczasowe, tradycyjne, fizyczne dyscypliny olimpijskie.
Portal prawosportowe.pl powstał w 2012 roku i od tego czasu dostarcza czytelnikom wiedzę z zakresu szeroko rozumianego prawa sportowego. Odbiorcami naszych treści są sportowcy amatorzy i profesjonalni, trenerzy, sędziowe, menedżerowie, agenci, działacze organizacji sportowych, sponsorzy. Jesteśmy po to, by pomagać i edukować w sporcie.
Portal od samego początku jest wspierany przez Kancelarię Prawa Sportowego i Gospodarczego DAUERMAN
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, iż:
Jeśli potrzebujesz pomocy prawnej w Twojej działalności sportowej, napisz do nas korzystając z poniższego formularza.
Pamiętaj – odległość nie stanowi problemu. Działamy całkowicie on-line.
Przedstaw nam swój problem, a my dokonamy wstępnej bezpłatnej analizy prawnej. Następnie przedstawimy, co możemy wspólnie w tej sprawie zrobić oraz zaproponujemy zasady współpracy. Oczywiście za wszelkie usługi otrzymasz fakturę VAT.
Polityka prywatności PrawoSportowe.pl Sp. z o.o.