05.05.2014
Kibice kochają imprezy sportowe, szczególnie z udziałem swojej ulubionej drużyny czy zawodnika, różnego rodzaju eventy im towarzyszące, a także chętnie sięgają po najrozmaitsze gadżety, które są z nimi związane. Natomiast ich organizatorzy, producenci czy przedsiębiorcy na zlecenie których powstają, często stosują specyficzną strategię marketingową.
Ambush marketing (marketing podstępny), to zaplanowana przez firmę kampania marketingowa, która polega na pośrednim powiązaniu jej i jej marki z konkretnym wydarzeniem, w tym sportowym w celu zwiększenia stopnia znajomości marki lub/i poprawy jej wizerunku bez poniesienia wydatków licencyjnych lub sponsoringowych. A te jak wiemy nie zamykają się w ,,symbolicznych” cenach.
I nie możemy mówić tutaj o tylko incydentalnych przypadkach, skoro FIFA od mistrzostw świata w piłce nożnej w RPA wynajęła ok. 150 specjalistów, którzy mają monitorować światowe rynki w poszukiwania przypadków ambush marketingu.
Generalnie, wewnętrzne systemy prawne poszczególnych państw zapewniają w tym zakresie wystarczającą ochronę – prawo autorskie, przepisy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, prawo własności przemysłowej. Nie mniej szczególnie państwa, w których mają się odbyć międzynarodowe imprezy sportowe zobligowane są do wprowadzania specjalnych przepisów, których celem jest wzmocnienie pozycji organizatora oraz oficjalnych sponsorów i partnerów wydarzenia.
W tym roku czekają nas Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej w Brazylii i jestem bardzo ciekawa iloma pozwami i perspektywami kosztownych procesów sądowych FIFA ,,ostudzi” działania marketingowych spryciarzy.
13.11.2024
31.10.2024
10.09.2024
29.08.2024
27.08.2024
Portal prawosportowe.pl powstał w 2012 roku i od tego czasu dostarcza czytelnikom wiedzę z zakresu szeroko rozumianego prawa sportowego. Odbiorcami naszych treści są sportowcy amatorzy i profesjonalni, trenerzy, sędziowe, menedżerowie, agenci, działacze organizacji sportowych, sponsorzy. Jesteśmy po to, by pomagać i edukować w sporcie.
Portal od samego początku jest wspierany przez Kancelarię Prawa Sportowego i Gospodarczego DAUERMAN
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, iż:
Jeśli potrzebujesz pomocy prawnej w Twojej działalności sportowej, napisz do nas korzystając z poniższego formularza.
Pamiętaj – odległość nie stanowi problemu. Działamy całkowicie on-line.
Przedstaw nam swój problem, a my dokonamy wstępnej bezpłatnej analizy prawnej. Następnie przedstawimy, co możemy wspólnie w tej sprawie zrobić oraz zaproponujemy zasady współpracy. Oczywiście za wszelkie usługi otrzymasz fakturę VAT.
Polityka prywatności PrawoSportowe.pl Sp. z o.o.