05.02.2020
Przy coraz częściej tworzonych tzw. gaming house i stosowanych tam rozwiązaniach technologicznych warto rozważyć przez ich właściciela zawarcie umowy serwisowej. Sprzęt komputerowy, wykorzystywane aplikacje, sieć internet nie są niestety bezawaryjne. Zatem, aby zapewnić prawidłowe funkcjonowanie tego rodzaju podmiotu warto pomyśleć także i o takim rozwiązaniu, jakim jest umowa serwisowa.
Umowa serwisowa jest konsekwencją negocjacji podczas, których zostają zestawione możliwości usługodawcy - serwisanta i oczekiwania zamawiającego. Jej postanowienia są każdorazowo indywidualnie ustalane, co pozwala na jej optymalne dostosowanie do wymagań zleceniodawcy.
Zasadniczą kwestię przedmiotowej umowy jest jasne i precyzyjne zdefiniowanie najważniejszych pojęć, w tym m.in. rodzaje błędów – rodzaje zdarzeń, które mogą się pojawić w okresie serwisowym (np. incydent, błąd krytyczny, błąd standardowy), czas reakcji – w jakim czasie od momentu zgłoszenia błędu usługodawca zobowiązuje się go naprawić, dostarczyć rozwiązanie zastępcze, sposób zgłaszania błędu (przyjęcie określonego sposobu komunikowania się: telefonicznie, mailowo, ustalenie osoby do kontaktu po każdej ze stron umowy), określenie rodzaju urządzeń objętych serwisem. Warto także w umowie zawrzeć postanowienie, że wszelkie części użyte przez serwisanta w celu naprawy i konserwacji urządzeń powinny być fabrycznie nowe oraz stanowić dokładny odpowiednik części podlegających wymianie (w odniesieniu do ich producenta oraz typu). Umowa serwisowa może również obejmować monitorowanie systemu informatycznego. Ponadto może dojść do sytuacji, w której serwis będzie miał dostęp do poufnych danych w związku z tym należy rozważyć konieczność zawarcia klauzuli o zachowaniu poufności oraz umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych. Dodatkowo, strony powinny zwrócić uwagę na postanowienia dotyczące gwarancji oraz odpowiedzialności, w tym kar umownych, np. na wypadek opóźnienia usługodawcy w usunięciu błędu.
Najwięcej kontrowersji powstaje przy ustaleniu wynagrodzenia serwisu, które zazwyczaj przybiera formę comiesięcznej opłaty abonamentowej. Dzieje się tak, gdy w danym miesiącu żadna awaria nie wystąpi, a zleceniodawca i tak zobowiązany jest do jej uiszczenia. Należy zatem pamiętać, że opłata abonamentowa to w praktyce opłata za gotowość serwisu do udzielenia pomocy.
Plusy umowy serwisowej to na pewno kontrola sieci – nadzór nad infrastrukturą informatyczną (komputery, serwery, switch`e, routery), prowadzenie historii serwisu, regularna opieka nad wprowadzonym systemem informatycznym czy dyspozycyjność serwisu.
Wskazane wyżej obszary do regulacji w umowie serwisowej, to jedynie przykładowe zagadnienia. Prawidłowo przygotowana umowa serwisowa na pewno zabezpieczy interesy obu stron, zmniejszy ryzyko wystąpienia konfliktów powstających na jej tle oraz usprawni działanie podmiotu, do którego ma zastosowanie.
(fot. Pixabay)
Organizacje sportowe
29.08.2024
Organizacje sportowe
28.06.2024
Organizacje sportowe
26.04.2024
Portal prawosportowe.pl powstał w 2012 roku i od tego czasu dostarcza czytelnikom wiedzę z zakresu szeroko rozumianego prawa sportowego. Odbiorcami naszych treści są sportowcy amatorzy i profesjonalni, trenerzy, sędziowe, menedżerowie, agenci, działacze organizacji sportowych, sponsorzy. Jesteśmy po to, by pomagać i edukować w sporcie.
Portal od samego początku jest wspierany przez Kancelarię Prawa Sportowego i Gospodarczego DAUERMAN
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, iż:
Jeśli potrzebujesz pomocy prawnej w Twojej działalności sportowej, napisz do nas korzystając z poniższego formularza.
Pamiętaj – odległość nie stanowi problemu. Działamy całkowicie on-line.
Przedstaw nam swój problem, a my dokonamy wstępnej bezpłatnej analizy prawnej. Następnie przedstawimy, co możemy wspólnie w tej sprawie zrobić oraz zaproponujemy zasady współpracy. Oczywiście za wszelkie usługi otrzymasz fakturę VAT.
Polityka prywatności PrawoSportowe.pl Sp. z o.o.