12.06.2019
Kilka dni temu Rada Ministrów przyjęła uchwałę w sprawie ustanowienia programu wieloletniego: "Program rozwoju talentów informatycznych na lata 2019-2029". W dzisiejszym wpisie kilka słów o ww. Programie.
Program ma być realizowany w dwóch ścieżkach tematycznych. Pierwsza z nich to Mistrzostwa w algorytmice i programowaniu, druga to Mistrzostwa w projektowaniu gier komputerowych. Zamierzeniem Programu jest wsparcie metodyczne oraz merytoryczne młodzieży szkół ponadpodstawowych oraz uczelni wyższych, a także nauczycieli przedmiotów matematyczno-informatycznych oraz wykładowców. W ramach wskazanych ścieżek uczniowie i studenci pracujący w ok. 8-osobowych zespołach pod kierunkiem nauczycieli
i wykładowców, będą mogli wziąć udział w wyjazdach edukacyjnych, zespołowym rozwiązywaniu zadań (w formie grywalizacji) i zespołowym projektowaniu gier, jak również zespołowych zawodach algorytmiczno-programistycznych i prezentacji gier.
Program ma na celu wsparcie rozwoju zaawansowanych kompetencji cyfrowych szczególnie uzdolnionej młodzieży, a tym samym ma przyczynić się do kształcenia specjalistów o bardzo zaawansowanych umiejętnościach informatycznych. Co istotne, udział w Programie będzie mógł wziąć każdy uczeń/student niezależnie od regionu czy wielkości miejscowości zamieszkania Możliwe będzie także wielokrotne uczestnictwo w Programie uczniów, studentów jeżeli ich długotrwałe wsparcie będzie uzasadnione względami ekonomicznymi i społecznymi.
Realizacja Programu przewidziana jest na lata 2019-2029, a na jego wdrożenie zostanie przeznaczone ponad 80 mln zł. Wykonanie działań programu zostanie powierzone operatorowi, który zostanie wyłoniony w konkursie zorganizowanym na podstawie ustawy z 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Operatorem będą mogły zostać m.in. organizacje pozarządowe, stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego, spółdzielnie socjalne, spółki akcyjne i z o.o. oraz kluby sportowe. Nadzór nad merytorycznymi aspektami realizacji programu sprawować będzie Rada Programowa której przewodniczyć będzie minister cyfryzacji. W jej skład będą wchodzić przedstawiciele ministerstw: edukacji narodowej, nauki i szkolnictwa wyższego, kultury i dziedzictwa narodowego oraz uczelni mających znaczący dorobek naukowy w obszarze informatyki.
Projektowanie, tworzenie gier komputerowych stanowi fundamentalny element e-sportu. Stworzenie optymalnego produktu, który ,,dobrze się sprzeda” wymagania oczywiście przede wszystkim posiadania przez jej twórcę szerokich kompetencji w zakresie informatyki. Nie jest to jednak jedyny element. Na proces ten składa się bowiem wiele elementów z różnych dziedzin. Rozwój rynku gier komputerowych i wykorzystywanych technik jest także nierozerwalnie związany z narastającymi problemami prawnymi, w tym na plan pierwszy wysuwają się naruszenia związane z prawem autorskim. Zagadnienia te będą jednak tematem kolejnych blogów.
(zdjęcie ma charakter ilustracyjny, fot. bgr.com)
Organizacje sportowe
29.08.2024
Organizacje sportowe
28.06.2024
Organizacje sportowe
26.04.2024
Portal prawosportowe.pl powstał w 2012 roku i od tego czasu dostarcza czytelnikom wiedzę z zakresu szeroko rozumianego prawa sportowego. Odbiorcami naszych treści są sportowcy amatorzy i profesjonalni, trenerzy, sędziowe, menedżerowie, agenci, działacze organizacji sportowych, sponsorzy. Jesteśmy po to, by pomagać i edukować w sporcie.
Portal od samego początku jest wspierany przez Kancelarię Prawa Sportowego i Gospodarczego DAUERMAN
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, iż:
Jeśli potrzebujesz pomocy prawnej w Twojej działalności sportowej, napisz do nas korzystając z poniższego formularza.
Pamiętaj – odległość nie stanowi problemu. Działamy całkowicie on-line.
Przedstaw nam swój problem, a my dokonamy wstępnej bezpłatnej analizy prawnej. Następnie przedstawimy, co możemy wspólnie w tej sprawie zrobić oraz zaproponujemy zasady współpracy. Oczywiście za wszelkie usługi otrzymasz fakturę VAT.
Polityka prywatności PrawoSportowe.pl Sp. z o.o.