10.06.2014
Nie szata zdobi człowieka – fakt. Choć w sporcie to przysłowie nabiera chyba nieco innego znaczenia. Miłośnicy sportu z zapałem oglądają występy swoich ulubionych drużyn czy zawodników i jestem przekonana, że większość zawraca również uwagę na to, w czym pokazują się nasi sportowi bohaterowie w czasie współzawodnictwa sportowego.
Nie mniej kwestie związane ze strojami sportowców są szczegółowo regulowane przez przepisy międzynarodowych federacji sportowych i krajowych związków sportowych. Zawierają one niekiedy bardzo precyzyjne określenia dotyczące np. długości koszulki, spodenek, opasek na głowę, rękę czy liczby czepków. Oprócz tego, przepisy wewnątrzzwiązkowe poszczególnych dyscyplin regulują sposoby eksponowania logotypu sponsora – jego powierzchnię, wielkość ewentualnego napisu, umieszczenie. Warto na to zwrócić uwagę przy formułowaniu treści umowy sponsorskiej i to zarówno z punktu widzenia sponsorującego jak i sponsorowanego. Ponadto, w przypadku chociażby wielkich imprez sportowych na strojach sportowców mogą być eksponowane logotypu tylko i wyłącznie sponsorów tej określonej imprezy, np. Igrzysk Olimpijskich.
Oprócz tego, nie wszyscy sportowcy – kolokwialnie rzecz ujmując - posiadają taką samą powierzchnię reklamową. Bo czy można porównywać takich pływaków do przedstawicieli sportów zimowych, którzy przez złośliwych nazywani są już nawet słupami reklamowym?
W takich sytuacjach treść umowy sponsorskiej może zawierać zapisy stanowiące, że ten już wspomniany pływak, na którego czepku widnieje symbol sponsora nie może zakrywać go okularami (co często odruchowo może czynić po skończonych zawodach).
O umowie sponsorskiej (w różnych jej aspektach) już kilkakrotnie była mowa na blogu. Jest to umowa, która powinna zawierać bardzo szczegółowe i klarowne zapisy dotyczące
praw i obowiązków obu jej stron, bo przynajmniej ja, będąc na miejscu sponsora nie chciałabym, żeby moje logo zostało ,,utopione” w kwiatach, nawet jeżeli są one deseniem najmodniejszej w tym sezonie sukienki.
08.11.2024
02.10.2024
27.09.2024
07.08.2023
20.06.2023
Portal prawosportowe.pl powstał w 2012 roku i od tego czasu dostarcza czytelnikom wiedzę z zakresu szeroko rozumianego prawa sportowego. Odbiorcami naszych treści są sportowcy amatorzy i profesjonalni, trenerzy, sędziowe, menedżerowie, agenci, działacze organizacji sportowych, sponsorzy. Jesteśmy po to, by pomagać i edukować w sporcie.
Portal od samego początku jest wspierany przez Kancelarię Prawa Sportowego i Gospodarczego DAUERMAN
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, iż:
Jeśli potrzebujesz pomocy prawnej w Twojej działalności sportowej, napisz do nas korzystając z poniższego formularza.
Pamiętaj – odległość nie stanowi problemu. Działamy całkowicie on-line.
Przedstaw nam swój problem, a my dokonamy wstępnej bezpłatnej analizy prawnej. Następnie przedstawimy, co możemy wspólnie w tej sprawie zrobić oraz zaproponujemy zasady współpracy. Oczywiście za wszelkie usługi otrzymasz fakturę VAT.
Polityka prywatności PrawoSportowe.pl Sp. z o.o.