16.11.2017
Na portalu wielokrotnie poruszaliśmy zagadnienia dotyczące sportu kobiet, czy też kierunkując się na jedną z najpopularniejszych dyscyplin sportowych poruszaliśmy tematykę kobiecego futbolu. Za każdym razem wskazywaliśmy na obszary, które wymagają modyfikacji, aby polepszyć status prawny zawodniczek. Dzisiaj także będzie o zmianach, ale bardziej pod kątem wizerunkowym.
Wczoraj UEFA zakomunikowała, że we współpracy z zespołem ekspertów z Leaders Generation XX Series będzie działać na rzecz rozwoju i promowania kobiecego futbolu pod hasłem Together #WePlayStrong. Jest to pierwsza, ogólnoeuropejska kampania marketingowa UEFA dla kobiet w piłce nożnej. Jest ona integralną częścią pięcioletniego planu strategicznego UEFA, aby piłka nożna stała się numerem jeden wśród dyscyplin uprawianych przez dziewczęta i kobiety w całej Europie. Zasadniczo, partnerstwo to ma na celu opracowanie strategii sponsorskich i współpracy ze sponsorami. Ponadto mają prowadzić kampanie zachęcające dziewczęta do treningu oraz wyboru profesjonalnej piłki nożnej jako ścieżki zawodowej.
Generation XX Seriesma pełnić rolę think tanku i dzielić się doświadczeniami zgromadzonych w nim interesariuszy z członkami UEFA z poszczególnych krajów głównie w formie warsztatów. Na tej podstawie będą opracowywane plany działania dla każdej krajowej federacji, które mają ułatwić promocję kobiecego futbolu na krajowym podwórku oraz jego rozwój.
Na pewno w ostatnim czasie można zaobserwować zmiany w zakresie zainteresowania kobiecym futbolem. Może o tym świadczyć także m.in. fakt, że trwa ożywiona dyskusja na temat popularnej gry na PC i konsole, której dotychczas głównymi bohaterami byli wyłącznie panowie. Niedawno jednak producenci gry podjęli decyzję, że w wirtualny świat wkroczą także kobiety. Historyczna chwila miała miejsce w 2015 r. Oczywiście nie obyła się bez uszczypliwości ze strony męskiej części społeczeństwa, która uznała, że jest to zbędny ,,gadżet” i lepiej byłoby gdyby finanse związane z procesem stworzenia gry damskich drużyn zainwestować w podniesienie parametrów gry, w której bohaterami są panowie. Całe szczęście gry nie wycofano z rynku, a z roku na rok możemy obserwować jej wzbogacone wersje. Częściowo tego rodzaju przedsięwzięcie przyczynia się także do wzrostu popularności i wiedzy na temat kobiecych drużyn piłkarskich, a także przyciąga panie do świata e-sportu.
Czekamy zatem na efekty kampanii. Podobno zespół Together #WePlayStrong dotarł już do ponad 10 milionów dziewcząt.
Portal prawosportowe.pl powstał w 2012 roku i od tego czasu dostarcza czytelnikom wiedzę z zakresu szeroko rozumianego prawa sportowego. Odbiorcami naszych treści są sportowcy amatorzy i profesjonalni, trenerzy, sędziowe, menedżerowie, agenci, działacze organizacji sportowych, sponsorzy. Jesteśmy po to, by pomagać i edukować w sporcie.
Portal od samego początku jest wspierany przez Kancelarię Prawa Sportowego i Gospodarczego DAUERMAN
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, iż:
Jeśli potrzebujesz pomocy prawnej w Twojej działalności sportowej, napisz do nas korzystając z poniższego formularza.
Pamiętaj – odległość nie stanowi problemu. Działamy całkowicie on-line.
Przedstaw nam swój problem, a my dokonamy wstępnej bezpłatnej analizy prawnej. Następnie przedstawimy, co możemy wspólnie w tej sprawie zrobić oraz zaproponujemy zasady współpracy. Oczywiście za wszelkie usługi otrzymasz fakturę VAT.
Polityka prywatności PrawoSportowe.pl Sp. z o.o.