ModernSportFoundation.org WszystkoDlaKlubu.pl TrainingCompensation.com

Plan prac legislacyjnych MSIT w dziedzinie sportu na kolejne lata

Zgodnie z odpowiedzią Ministra Sportu i Turystyki na interpelację nr 15784 przedstawiony został wstępny plan prac resortu sportu na kolejne lata oraz podsumowanie dotychczasowych działań. Ministerstwo planuje inicjatywy m.in. w zakresie polepszenia infrastruktury lekkoatletycznej, wdrożenia nowego programu rozwoju małej infrastruktury sportowo – rekreacyjnej o charakterze wielopokoleniowym, czy uruchomienia Akademii Zarządzania Sportem przy Instytucie Sportu.

Według stanu na październik 2017 r. w życie weszły ustawy:

– ustawa z dnia 21 kwietnia 2017 r. o zwalczaniu dopingu w sporcie (Dz. U. poz. 1051);

– ustawa z dnia 28 sierpnia 2017 r. o zmianie ustawy o sporcie oraz ustawy o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów.

W kolejnych latach planowane jest podjęcie prac nad następującymi projektami ustaw:

– Ustawa o zmianie ustawy o sporcie (tzw. drugi krok),

– Ustawa o zmianie ustawy o zwalczaniu dopingu w sporcie.

Ministerstwo Sportu i Turystyki kontynuując wspieranie realizacji inwestycji sportowych, które możliwe jest dzięki państwowemu funduszowi celowemu, jakim jest Fundusz Rozwoju Kultury Fizycznej, planuje kontynuację programów inwestycyjnych:

Programu rozwoju infrastruktury lekkoatletycznej, którego celem jest rozwój i poprawa stanu infrastruktury lekkoatletycznej, zarówno przeznaczonej na potrzeby treningu i realizacji zajęć wychowania fizycznego, jak również umożliwiającej profesjonalne współzawodnictwo sportowe;

Programu inwestycji o szczególnym znaczeniu dla sportu, którego celem jest rozwój obiektów niezbędnych do realizacji programu centralnego szkolenia sportowego, do których zalicza się w szczególności bazę Centralnego Ośrodka Sportu oraz obiekty specjalistyczne, spełniające standardy międzynarodowe, mogące stać się areną ważnych zawodów i imprez sportowych rangi ogólnopolskiej, europejskiej czy światowej.

Ponadto planowane jest wdrożenie nowego Programu rozwoju małej infrastruktury sportowo-rekreacyjnej o charakterze wielopokoleniowym – Otwarte Strefy Aktywności (OSA), którego celem jest budowa ogólnodostępnych, wielofunkcyjnych, plenerowych stref aktywności skierowanych do różnych grup wiekowych, tworzenie przestrzeni aktywności sportowej sprzyjającej międzypokoleniowej integracji społecznej – uprawianie sportu jako forma spędzania wolnego czasu oraz odpowiedź na oczekiwanie społeczne w zakresie tworzenia stref aktywności sportowo-rekreacyjnych w pobliżu miejsca zamieszkania.

Szeroka oferta realizowanych przez Ministra Sportu i Turystyki programów infrastrukturalnych pozwala na ubieganie się o wsparcie finansowe budowy i modernizacji różnego rodzaju infrastruktury sportowej i dopasowana jest do rzeczywistych potrzeb wnioskodawców, co potwierdza rosnąca z roku na rok liczba składanych do Ministerstwa wniosków inwestycyjnych. W związku z czym, w kolejnych latach Ministerstwo Sportu i Turystyki planuje kontynuację realizacji ww. programów inwestycyjnych.

W odniesieniu do działań z zakresu sportu wyczynowego planowane jest m.in.:

– Realizacja programu Team100 wspólnej inicjatywy Polskiej Fundacji Narodowej (PFN) i Ministerstwa Sportu i Turystyki. Główny cel projektu to objęcie wsparciem finansowym – opieką sponsorską przez spółki Skarbu Państwa – grupy wyselekcjonowanych, młodych sportowców w wieku 18–23 lata, członków kadr narodowych, którym oprócz szkolenia związkowego zostanie zapewnione dodatkowe, indywidualne wsparcie finansowe, w tym możliwość przeznaczenia środków na cele pozasportowe, związane z karierą dwutorową. Team100 jest programem przeznaczonym dla utalentowanych zawodników, którzy staną się sportową elitą w perspektywie najbliższych lat. Program skonstruowany jest tak, aby wspierał sportowca w obszarze procesu szkolenia i współzawodnictwa, jak również uczył odpowiedzialności i radzenia sobie w sytuacjach pozasportowych oraz efektywnego inwestowania we własną karierę. MSiT planuje zweryfikować skuteczność modelu, który eliminuje pośredników w dystrybucji środków sponsorskich. Środki trafią do zawodników bez pośrednictwa polskich związków sportowych, dzięki PFN i Spółkom Skarbu Państwa, działających w ramach Kodeksu Dobrych Praktyk Sponsoringowych. Założeniem programu jest uruchomienie środków w wysokości 4 mln zł rocznie ze środków przekazanych przez fundatorów PFN. Każdy z zawodników będzie otrzymywał rocznie około 40 000 zł brutto. Operatorem programu jest Instytut Sportu – Państwowy Instytut Badawczy. Źródłem finansowania są środki Polskiej Fundacji Narodowej.

– Stworzenie spójnej piramidy szkoleniowej w sporcie dzieci i młodzieży, bo każdy etap rozwoju sportowca w drodze do sukcesu w sporcie wyczynowym jest niezwykle ważny.

– Podjęcie działań w celu przywrócenia wysokości dofinansowania sportu dzieci i młodzieży przez jednostki samorządu terytorialnego.

– Dbałość o „czysty sport”. Dalsze wzmacnianie instytucjonalnej walki z dopingiem w Polsce. Zwiększenie liczby kontroli antydopingowych oraz realizacja programów edukacyjnych w tym obszarze.

– Wspieranie i dofinansowanie organizacji w Polsce imprez sportowych o najwyższej światowej klasie oraz ich nagłaśnianie w mediach. Budowanie marki gospodarza – samorządu lokalnego, regionu, kraju, promocja Polski poprzez sport (wzrost wartości marki Polska).

– Działania w zakresie poprawy jakości dobrego zarządzania organizacjami sportowymi w Polsce w obszarze sportu wyczynowego. Uruchomienie Akademii Zarządzania Sportem przy Instytucie Sportu-Państwowym Instytucie Badawczym. Zwiększanie przejrzystości w funkcjonowaniu polskich związków sportowych.

– Wzrost nakładów finansowych na działalność badawczo-rozwojową w zakresie sportu, mającą na celu optymalizację procesu treningowego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Powiązane wpisy

Opublikowane w

Brak trenera z licencją podczas meczu

Poprzednio pisałem o przypadku ukarania grającego trenera czerwoną kartką i konsekwencjach takiego czynu. Dziś o jeszcze jednym przypadku będącym często przedmiotem orzeczeń dyscyplinarnych w polskiej piłce nożnej i też dotyczącym trenera, ale już nie tylko grającego trenera, ale każdego szkoleniowca, czyli o przypadku „trenera bez licencji”.

Czytaj dalej Brak trenera z licencją podczas meczu

Opublikowane w

Treningi i kwalifikacje w F1

W najbliższy weekend odbędzie się jeden z najpopularniejszych wyścigów w całym kalendarzu mistrzostw Formuły 1. Mowa o rywalizacji rozgrywanej na miejskich ulicach malowniczo położonego Monako. Z uwagi na charakterystykę trasy, wyprzedzanie tam jest manewrem wyjątkowo trudnym. O końcowym wyniku niejednokrotnie decyduje z jednej strony właściwa strategia postojów w alei serwisowej, natomiast z drugiej wyniki w kwalifikacjach. Dlatego też w dzisiejszym artykule chciałbym poświęcić uwagę procedurom związanym z kwalifikacjami do wyścigu oraz treningami bezpośrednio je poprzedzającymi. Jak zwykle, nieocenione przy analizie zagadnienia będą Regulacje Sportowe F1[1].

Czytaj dalej Treningi i kwalifikacje w F1

O autorze

Joanna Maj

Joanna Maj

Wpisy autora

Opublikowane w

Odpowiedzialność polskiego związku sportowego za rozwój sportu

W strukturze organizacyjnej sportu w Polsce kluczową rolę odgrywają polskie związki sportowe (dalej: PZS), które ustawa o sporcie czyni gospodarzami danego sportu. Zgodnie z ustawą, PZS mają monopol na organizację i prowadzenie współzawodnictwa o tytuł Mistrza Polski i o Puchar Polski, a także są uprawnione do reprezentowania polskiego sportu w środowisku międzynarodowym. Dodatkowo system finansowania sportu w naszym kraju daje PZS możliwość pozyskiwania na preferencyjnych warunkach środków z dotacji MSiT. W związku z tym, PZS dysponują realnym narzędziem kształtowania kierunków rozwoju sportu, w którym działają.

Czytaj dalej Odpowiedzialność polskiego związku sportowego za rozwój sportu

Opublikowane w

Standardy postępowania dyscyplinarnego według Kodeksu Dobrego Zarządzania dla PZS

Polskie Związki Sportowe jako podmioty realizujące odpowiedzialność dyscyplinarną w sporcie powinny gwarantować najwyższe standardy w zakresie jej dochodzenia, uwzględniając przy tym przyjęte zasady sprawiedliwości oraz szanując fundamentalne prawa zawodników. Tak ukształtowane standardy powinny przewidywać oddzielenie organów dochodzeniowych od orzekających, a także gwarantować osobom poddanym odpowiedzialności dyscyplinarnej prawo do bezstronnej rozprawy i osobistego w niej udziału lub swobodnej reprezentacji.

Czytaj dalej Standardy postępowania dyscyplinarnego według Kodeksu Dobrego Zarządzania dla PZS

Opublikowane w

Prawo pierwotne w odniesieniu do działań w dziedzinie sportu

W systemie prawa UE prawo pierwotne ma najwyższą rangę, gdyż zawiera przepisy regulujące podstawowe zasady funkcjonowania UE. Prawo pierwotne ma bezwzględna wyższość nad prawem pochodnym. Cechą charakterystyczną jest bezpośrednie tworzenie prawa pierwotnego przez państwa członkowskie, a nie przez instytucje UE.

Czytaj dalej Prawo pierwotne w odniesieniu do działań w dziedzinie sportu

Zobacz więcej »

Serwis obsługuje:

Dauerman

Kontakt z nami:

PrawoSportowe.pl Sp. z o.o.
Aleja Śląska 1
54-118 Wrocław
Stadion Wrocław (Budynek Wschód, III p.)
tel. +48 693 672 258
e-mail: bok@prawospotowe.pl

Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, numer KRS 0000384634, NIP 8992720232, REGON 021539145, kapitał zakładowy 15.000,00 zł

RODO Sport

Masz do nas pytanie z zakresu wdrożenia nowej polityki ochrony danych osobowych "RODO"? Wypełnij poniższy formularz, odpiszemy tak szybko jak to będzie możliwe.