ModernSportFoundation.org WszystkoDlaKlubu.pl TrainingCompensation.com

Igrzyska Olimpijskie przy komputerze

Podczas gdy Azja wprowadza na swoje Igrzyska Olimpijskie pierwsze gry komputerowe, Europa nadal pozostaje lekko zaskoczona i onieśmielona sukcesem branży sportów elektronicznych. Zjawisko masowych pokazów i profesjonalnych turniejów rozgrywanych w wirtualnych światach otwiera właśnie nowy rozdział w swojej historii. Krok po kroku sporty elektroniczne zbliżają się do bram Igrzysk Olimpijskich i raczej już nikt ich nie cofnie.

We wrześniu 2017 r. podczas piątego “Asian Indoor and Martial Arts Games” Azjatycki Komitet Olimpijski zaprosił 64 Narodowe Komitety Olimpijskie (45 z Azji oraz 19 z Oceanii) do uczestniczenia w eSportowych rozgrywkach i seriach kwalifikacji, które wyłonią finalistę tego spotkania. Podczas wydarzenia odbyły się turnieje w 4 kategoriach gier:

  1. MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) – wybraną grą była Dota 2
  2. RTS (Real-Time Strategy) – wybraną grą był StarCraft II: Legacy of the Void
  3. Karty – wybraną grą był Hearthstone
  4. Sportowa gra – wybraną grą była FIFA.

Mimo, iż rozgrywki odbyły się jako pokazowa część wydarzenia z informacji zapewnionych przez Azjatycki Komitet Olimpijski wynika, że uzna on rozgrywki e-sportowe za sporty medalowe. Czemu to ważne? Igrzyska Azjatyckie są określane jako drugie co do wielkości wydarzenie sportowe na świecie. W 2014 roku w rywalizacji uczestniczyło ok. 10 tysięcy sportowców, a liczba ta zwiększa się z każdą kolejną edycją. Ponadto Igrzyska Azjatyckie 2022 mogłyby stworzyć precedens, o który mogą oprzeć się inne komitety, by włączyć e-sport do pozostałych wydarzeń, jak np. Igrzyska Europejskie czy Panamerykańskie. Stąd już prosta droga do królowej wydarzeń sportowych, czyli Igrzysk Olimpijskich. Międzynarodowy Komitet Olimpijski podczas szczytu w październiku 2017 r. potwierdził, że eSport może być uznany w przyszłości za sport pod warunkiem, że wpisuje się w wartości i cele jakie reprezentują sobą Igrzyska Olimpijskie. Przewodniczący MKOl Thomas Bach zaznaczył, że świat gier musi przejść pewne zmiany. „Chcemy promować tolerancję, pokój oraz odżegnywanie się od używania siły. To nie do końca łączy się z tym, co widać w grach wideo pełnych przemocy, zabijania i eksplozji. Trzeba wyznaczyć w tej kwestii jasne standardy” – mówił niedawno Bach.

Podczas toczących się dyskusji kontynent azjatycki jednak nie próżnuje i już ogłosił, że podczas Asian Games w 2022 r. w Hangzhou rozdane zostaną pierwsze medale w sportach elektronicznych. Azja już teraz zaadaptowała e-sport dużo ściślej pod względem kulturowym niż kraje europejskie czy amerykańskie – niemniej jednak ogrom zainteresowania sportami elektronicznymi, a także pieniądze, które ta branża za sobą niesie spowodowały, że sprawy nabierają rozpędu, a prywatne podmioty – chcąc czy nie chcąc – dostosowują się do nowych realiów rynkowych.

To jak wielce elastyczna staje się rzeczywistość pod wpływem środków finansowych możemy zaobserwować podczas toczących się Zimowych Igrzysk Olimpijskich. 156 tysięcy dolarów – tyle wynosiła pula Intel Extreme Masters w popularnej grze Starcraft II, której finały miały miejsce właśnie w Pjongczangu. Osiemnastu graczy walczyło o główną nagrodę oraz pierwsze, jeszcze nieoficjalne, medale igrzysk olimpijskich w esporcie. Do ćwierćfinałów dostał się nawet nasz rodak Mikołaj „Elazer” Ogonowski. Całość turnieju wygrała jednak osoba, która pod względem stereotypów nie powinna nawet pojawić się w tym turnieju – Sasha „Scarlett” Hostyn. Nie pochodzi bowiem z Azji oraz jest… dziewczyną! Turniej ten był oficjalnie częścią Zimowych Igrzysk Olimpijskich – jest to więc duży ukłon w stronę sportów elektronicznych i zapowiada dla nich nowe, lepsze czasy!

Rzecz wydaje się więc przesądzona – eSport zawita na salony i nie tylko tam zostanie, ale będzie brylował w towarzystwie stając się może nawet bardziej kasową branżą niż cały świat sportów tradycyjnych.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Powiązane wpisy

Opublikowane w

VAR na Mundialu

Dziś będzie o systemie VAR czyli Video Assistant Referee i jego stosowaniu podczas finałów piłkarskich Mistrzostw Świata Rosja 2018. My – polscy kibice futbolu znamy ten system z meczów Ekstraklasy, wszak sezon 2017/2018 był premierowym, jeśli chodzi o stosowanie VAR-u. Tak się przyzwyczailiśmy, źe gdy przyszło do ostatniej kolejki sezonu zasadniczego i niemożności rozegrania wszystkich ośmiu spotkań z VAR-em, to Prezes PZPN Zbigniew Boniek rzucił propozycję by kolejkę rozłożyć na 2 dni. Kluby się nie zgodziły i chciały grać w jednym terminie o jednej godzinie i kolejkę rozegrano bez VAR-u by szanse wszystkich były równe.

Czytaj dalej VAR na Mundialu

Opublikowane w

Ograniczenia w zakresie reklamy i działalności marketingowej podczas Mundialu w Rosji

Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej w Rosji trwają już w najlepsze a zainteresowanie widzów z całego świata pochłania przede wszystkim rywalizacja sportowa. Mundial może być jednak ciekawy nie tylko z perspektywy sportowej, ale również prawnej.

Czytaj dalej Ograniczenia w zakresie reklamy i działalności marketingowej podczas Mundialu w Rosji

O autorze

Justyna Wrona

Justyna Wrona

Aplikant adwokacki

Wpisy autora

Opublikowane w

Poczuj klimat mundialu z FIFA 18 World Cup

Blisko 24 lata temu na rynek trafiła gra, którą pokochały miliony fanów na całym świecie. Dziś to jedna z najbardziej znanych serii gier w historii.

Czytaj dalej Poczuj klimat mundialu z FIFA 18 World Cup

Opublikowane w

Twórcy PUBG pozywają projektantów Fortnite o naruszenie praw autorskich

Twórcy popularnej strzelanki PlayerUnknown’s Battlegrounds z firmy PUBG Corp. pozwali Epic Games, które odpowiedzialne jest za powstanie darmowego Fortnite Battle Royale.

Czytaj dalej Twórcy PUBG pozywają projektantów Fortnite o naruszenie praw autorskich

Opublikowane w

Na czym polega fenomen nowej gry Epic Games – Fortnite?

Mimo faktu, że gra istnieje bardzo krótko aktualnie dałoby się napisać na jej temat pokaźną książkę. Tytuł ten pobił wszelkie rekordy, nie tylko w oglądalności i ilości graczy, ale głównie ustanawiając bardzo wysoką finansową poprzeczkę dla innych gier, które chcą zainteresować swoim tytułem profesjonalnych graczy i przetrzeć swoje szlaki do e-sportu.

Czytaj dalej Na czym polega fenomen nowej gry Epic Games – Fortnite?

Zobacz więcej »

Serwis obsługuje:

Dauerman

Kontakt z nami:

PrawoSportowe.pl Sp. z o.o.
Aleja Śląska 1
54-118 Wrocław
Stadion Wrocław (Budynek Wschód, III p.)
tel. +48 693 672 258
e-mail: bok@prawospotowe.pl

Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, numer KRS 0000384634, NIP 8992720232, REGON 021539145, kapitał zakładowy 15.000,00 zł

RODO Sport

Masz do nas pytanie z zakresu wdrożenia nowej polityki ochrony danych osobowych "RODO"? Wypełnij poniższy formularz, odpiszemy tak szybko jak to będzie możliwe.